پاستا

  • ۰
  • ۰

ابتدا طرز تهیه مرغ خوشمزه  را پاک کرده و سپس چربی‌های مرغ را بکنید و آن را قطعه قطعه کرده و بشویید و در صافی قرار دهید.

نمک،‌ فلفل و ادویه مورد نظر را با محلول زعفران، کره‌ی آب شده، رب گوجه و آب مخلوط نمایید تا سس مناسبی به دست آید سپس قطعات مرغ را در ظرف مورد نظر بچینید.

پیاز را نگینی خرد کرده و مقداری از آن را به همراه کمی سیر ورقه شده روی مرغ قرار دهید سپس سه تا چهار قاشق سس روی آن بریزید.

مجدداً قطعات مرغ را در قابلمه روی پیاز و سس قرار دهید و روی آن را با پیاز خرد شده و سیر ورقه شده و سس بپوشانید در ظرف را گذاشته و روی حرارت متوسط قرار دهید، اجازه دهید تا مرغ آب بیندازد و محتویات داخل ظرف به جوش آید سپس حرارت را کم نموده، اجازه دهید تا بپزد و سس غلیظی داشته باشد، سپس قطعات مرغ را در ظرف سرو قرار داده و سس غلیظ خوشرنگ باقیمانده را هم روی مرغ‌ها بریزید و به همراه نان با چلوی زعفرانی تزیین کرده و سرو نمایید.

پس از اینکار قطعات مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل به کاسه اضافه می کنیم. در پایان ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

در یک کاسه دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، پودر پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر سوخاری یکدست شود. در ادامه تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه می شکنیم و با چنگال بافتشان را مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مرغ ها طعم دار شد قطعات مرغ را ابتدا در کاسه حاوی تخم مرغ می زنیم به طوری که تمام نقاط مرغ ها با تخم مرغ پوشش داده شود ، سپس در مخلوط آرد می غلتانیم تا تمام نقاط مرغ آغشته به آرد شود.

یک تابه گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس مرغ ها را در روغن سرخ می کنیم. بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنیم تا روغن جذب مرغ نشود. در پایان می توانیم مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم و در کنار مرغ سوخاری سرو کنیم.

  • ۹۸/۰۴/۱۵
  • atusa rafie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی